14/4-11

Hejsaaaaan!!


Idag har det inte hänt så mkt åkt till skolan sen hem till älskling igen. När jag varit där ett tag tog vi ut älsklings mosters hundar Tezla och Enzo på en riktig skogspromenad, mysigt :) Måste ju säga att vädret är ljuvligt :D

fått en frågan om jag kunde beskriva mina hästar klart jag kan det :)


Lycander:
Född 2000 e: Fredriksbergs Ali
1.55 hög
Han är en pigg herre som inte tycker illa om någon, man måste dock påminna honom om att man sitter på ibland då han kan glömma bort det när han går i sin egna lilla värld. Hans bästa vän är mat  och han tror han svälter om han inte får mat på 1 timme ungefär :p När man rider är han väldigt pigg och stark och het på hinder,och superfin i dressyren. Just nu är det min mamma som rider honom mest men ibland får jag hoppa upp och rida på min lilla häst. Lyce som han kallas var min första häst!


klicka för större bild.
Bild: Sara Karlsson


Boombastic Boy:
Född 2003 e: Sambesi
1.63 hög
Bertil som han kallas är en påhittig kille som gör saker när man ber om det, men inte i onödan. Han är min andra häst och är lite stressig och nervig av sig men va lugn själv så kommer han gosa med dig massor. Bertil är lite seg av sig och det gäller att väcka honom och när han väl har vaknat hoppar han hinder upp till 1.40. Han är just nu den häst jag tävlar med och ska försöka komma upp i höjder och ta placeringar. Det är mest jag som rider honom då mamma kallar honom för bambi på hal is då han är lite vinglig ibland.

 
klicka för större bild.
Bild: Jag

Video på oss kan jag skicka om ni frågar. :)


Hade gött i värmen alla :D


Kommentarer
Postat av: Anki

Ja bertil va verkligen goo iofs så har ja bara träffat honom ännu:-).kram

2011-04-14 | 20:33:33
Postat av: Sanna ^^

kan ite du skicka video till mig? :D

2011-04-14 | 20:35:54
Postat av: svar: anki

ja :) Lyce är med gosig så :p kram

2011-04-15 | 07:49:45
URL: http://snordstroem.blogg.se/
Postat av: svar: sanna

visst kan skicka på fb ;p

2011-04-15 | 07:50:10
URL: http://snordstroem.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja, visa lite filmer :D

2011-04-15 | 21:32:14

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0